خطاهای سئو در گوگل

10 دلیل عدم نمایش یا ایندکس سایت در گوگل و روشهای حل این مشکل سئوبهینه

هنگامی که شما برای اولین بار یک وب سایت ایجاد می کنید ، زمان می برد تا در گوگل ایندکس شود ، چون هنوز گوگل از وجود سایت شما مطلع نیست. معمولا بین سه تا 4 ماه یا حتی بیشتر طول می کشد تا یک سایت جدید به دیتابیس گوگل اضافه شود. زیادی طول می کشد تا موتور جستجو سایتهایی را که به فهرست خود اضافه می کند پیدا کند ، اما برای سرعت بخشیدن به مراحل ، می توانید مراحل را انجام دهید. برخی سایتها قبلا در گوگل صفحاتی ایندکس شده داشته اند که در حال حاضر نمایش داده نمیشود، اگر چنین مشکلی را تجربه میکنید، ضمن مطالعه این مقاله،  علت حذف صفحات سایت از گوگل را نیز بخوانید. این پیغام بهتون میگه که ربات های گوگل URL رو خزیدن، اما هنوز ایندکس نکردن.

به عنوان مثال آدرس سایت به شکل site.com بوده اما این آدرس در گواهینامه امنیتی به شکل درج شده است. این مسئله موجب مشکل در بودجه پایشی سایت شده و این زمان را در لینک های از کار افتاده هدر می دهد. و یا ممکنه آدرس یه سایت رو noindex کرده‌ باشید (یعنی قصد ندارید گوگل اون رو در نتایج نشون بده) ولی اون آدرس در sitemap سایت شما قرار داره. در این صورت گوگل ارور New Index coverage issue detected رو به شما ارسال می‌کنه. خیلی از شما وقتی که از سمت گوگل یه ایمیل با عنوان “Index coverage issues” دریافت می‌کنید، می‌ترسید و فکر می‌کنید این پیغام می‌تونه به شکل وحشتناکی خطرناک باشه. هر چند شما باید همه پیغام‌هایی که از سمت گوگل بهتون ارسال میشه رو با دقت بخونید؛ ولی نگرانی چیزی رو حل نمی‌کنه.

یعنی گوگل به صفحه دسترسی دارد، برای کراول کردن صفحه وقت گذاشته و در نهایت تصمیم گرفته که صفحه را ایندکس نکند. ممکن است حتی صفحه قبلا ایندکش شده باشد اما به دلایلی گوگل تصمیم بگیرد از ایندکس خارج کند. خطای forbidden 403 خطای رایجی است که ربات خزنده گوگل هنگام خزش در سایت ممکن است به آن بر بخورد و به این معنی است که ربات گوکل نمی‌تواند به محتوای سایت شما دسترسی پیدا کند. این مشکل ممکن است به دلیل مجوزهای فایل‌ها در هاست، خطای نرم افزاری، تنظیمات نامناسب هاست، تحریم‌ها یا … باشد. این وضعیت نشان دهنده این است که گوگل از وجود صفحه شما آگاه است منتها ربات های خزنده آن را کراول نکردند تا ایندکس شود. به منظور رفع این خطا و همچنین ایندکس شدن صفحه، می توان به صورت دستی از سرچ کنسول کمک گرفت تا درخواست ایندکس صفحات را ثبت کند.

برای انجام این کار ، صفحاتی را که بهترین محتوا می داند به کاربران نمایش می دهد. دو تگ index  و noindex وظیفه تعیین دسترسی یا عدم دسترسی ربات های موتور جستجو به سایت را دارند. اگر صفحه ای با noindex تگ گذاری شده باشد (عمدا یا ناخواسته) طبیعی است که آن صفجه سایت در نتایج گوگل نمایش داده نشود. این تگ می تواند به واسطه پلاگین هایی مثل یوست سئو و یا بصورت دستی در کد html قالب قرار داده شود. یکی از مواردی که در بخش coverage وجود دارد، صفحاتی هستند که توسط خزنده گوگل بررسی شده اند، اما ایندکس نشدند. که درواقع هدف از این مقاله، یافتن دلیل این اقدام گوگل و روشهای حل چنین مشکلی هستیم.

در ضمن اگه با نصب سرچ کنسول آشنایی ندارید، حتما مقاله ثبت سایت در سرچ کنسول ما رو مطالعه کنید. ما در آموزش های gtmetrix آکادمی میزفا، یه نوع خطا داریم که میگه از ریدایرکت کردن‌های متوالی و پی در پی دوری کنید و این مورد روی سرعت سایت هم اثر مثبت می‌ذاره. مقاله مربوط به این خطا رو می‌تونید در ارور Avoid landing page redirects مطالعه کنید. اگه به عکس زیر نگاه کنید، روی هر کدوم از ارورهای پایین صفحه کلیک کنید، صفحاتی که ارور coverage دارند رو می‌تونید مشاهده کنید. در ادامه تمام ارورهایی که می‌تونه توی بخش Coverage باشه رو توضیح می‌دیم.

این گزینه میگوید که صفحه یا صفحاتی که در این بخش هستند، توسط گوگل شناسایی شده اند، اما گوگل فکر میکند به دلیل اهمیت پایین شان، بهتر است نه آنها را خزش (crawl) و نه ایندکس کند. در واقع این یعنی صفحه یا صفحات مورد نظر، به کمک فایل robots سایت شما نوایندکس شده اند. این هشدار میگوید که صفحه شما در گوگل ایندکس شده اما گوگل نمیتواند محتوای آن را بخواند. چرا؟ به هر دلیلی ممکن است محتوای صفحه شما به کاربران و گوگل نمایش داده نشود. بعد از قرار دادن آدرس صفحه در این کادر، گوگل در یک صفحه دیگر به شکل دقیق تر مشکلات صفحه را برای تان توضیح میدهد.

کلمات کلیدی در متا تگ عنوان (Title Tag)، توضیحات متا (Meta Description) یا تگ‌های کلمه کلیدی (Meta Keywords) به‌طور افراطی تکرار می‌شوند تا موتورهای جستجو را فریب دهند. اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، می‌کوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. یکی دیگر از بحث‌های رایج در تحلیل سئو سایت‌ها، طبقه‌بندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند. به همین علت، بر خلاف سال‌های گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب می‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده می‌شود و به کار می‌رود.

محتوای تکراری به محتوایی گفته می شود که یک نسخه مشابه از آن در چندین صفحه با یو آر ال های متفاوت وجود دارد. وجود محتوای تکراری کار گوگل را برای انتخاب صفحه درست جهت نمایش در نتایج جستجو با دشواری رو به رو می کند. ریدایرکت های 301 زمانی استفاده می شود که شخصی به صفحه ای در سایت شما لینک می دهد که دیگر وجود ندارد یا اشتباه است. اگر شخصی از طریق آن لینک از سایت شما بازدید کند، به جای صفحه خطا، یک صفحه مرتبط در سایت به او نشان داده می شود. حل برخی از این مشکلات دشوارتر از سایرین است، اما اگر بتوانید تقریباً همه آنها را برطرف کنید، شانس بیشتری برای کسب رتبه بهتر از رقبای خود در جستجو خواهید داشت.

حالا صفحاتی که در این گزینه و خطای سرچ کنسول به شما معرفی شده اند، همین صفحات غیر HTML هستند که به عنوان نسخه تکراری از یک صفحه دیگر شناخته شده اند. در این شرایط گوگل با توجه به تکراری بودن محتوا، صفحه اصلی یا HTML را ایندکس و صفحه دیگر را نوایندکس در نظر میگیرد. اگر سایت وردپرسی شما کند شده یا با مشکلاتی رو برو شده و به فکر تعویض هاست وردپرس و انتخاب بهترین هاست وردپرس هستید. اگر هاست فعلی سایت شما دایرکت ادمینه و میخواین هاست وردپرس سی پنل بخرین و نگران انتقال اطلاعات بدون نقص سایتتون به هاست جدید هستین، این مسئولیت رو باید شرکت هاستینگ برعهده بگیره. اگرچه ممکن است در کوتاه‌مدت رتبه‌بندی آن کمی بهبود یابد، اما موتورهای جستجو به سرعت این تکنیک را شناسایی کرده و جریمه می‌کنند. علاوه بر این، تجربه کاربری را خراب کرده و موجب کاهش نرخ تعامل و افزایش نرخ پرش می‌شود.

اما این تکنیک به مرور زمان، با پیشرفت الگوریتم‌های موتورهای جستجو، آسیب‌هایی از جمله جریمه شدن سایت، کاهش رتبه یا حتی حذف از نتایج جستجو به دنبال داشت. علاوه بر این، تجربه کاربری (User experience) نیز به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد، زیرا محتوای تولید شده بیشتر شبیه به اسپم به نظر می‌رسد تا متنی ارزشمند و مفید. در این مقاله از بخش آموزش سئو می‌خواهیم بدانیم دقیقا کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) چیست. سپس درباره Keyword Stuffing به زبان ساده صحبت کرده و سایر دانستنی‌های ارزشمند در مورد آن را مرور کنیم. گوگل برای مقابله با کیورد استافینگ (Keyword Stuffing)، از جریمه‌های مختلفی استفاده می‌کند، زیرا این روش تجربه کاربری را مختل می‌کند و با هدف ارائه نتایج مرتبط و باکیفیت در تضاد است. علت اصلی جریمه گوگل، کاهش رضایت کاربران از محتوای صفحات است که به دلیل تکرار افراطی کلمات کلیدی، غیرطبیعی و آزاردهنده می‌شوند.

مدت زیادی است که برای شناسایی شخصیت های خوب و بد یک داستان یا فیلم نامه از اصطلاح کلاه سیاه و سفید استفاده می شود که این روش را در فیلم هایی... قبل از اینکه مقاله را شروع کنیم، باید ابتدا با یک سری کلمه و عبارت آشنا شوید چون در ادامه با آنها زیاد کار داریم. اگر سوالی یا مشکلی در خصوص خرید هاست از میزبان فا دارید همین الان با ما در میان بگذارید. استفاده از TF-IDF به‌عنوان یک راه‌حل بلندمدت و طبیعی برای بهینه‌سازی محتوا (Content optimization) توصیه می‌شود، در حالی که Keyword Stuffing به‌عنوان یک تکنیک اسپم و غیراصولی باید اجتناب شود. هم‌چنین در صفحه‌های دوره MBA و توسعه فردی می‌توانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید.

این صفحه یا صفحاتی که در این گزینه هستند، نسخه هایی دارند که به عنوان کپی همدیگر به نظر میرسند. شما باید به کمک تگ کنونیکال تعیین کنید که صفحات اصلی کدام هستند و گوگل را از گمراهی خارج کنید. این گزینه به صفحاتی اشاره میکند که کپی یک صفحه دیگر است، اما خب خود گوگل به کمک تگ کنونیکال صفحه اصلی را شناخته است. زمانی که سرچ کنسول این گزینه را به شما نمایش میدهد، در واقع میگوید این صفحاتی از سایت شما است که به کمک تگ noindex آنها را از دید ربات ها خارج کرده اید. چطور؟ خب بهترین راهکاری که برای رفع این مشکل پیشنهاد میشود، استفاده از تگ کنونیکال است که نسخه اصلی از یک یا چند صفحه را به گوگل نمایش میدهد. اگر میخواهید ببینید که آیا مشکل مورد نظر حل شده یا نه، کافی است آدرس صفحه مورد نظر را در مرورگرتان جستجو کنید.

اگه صفحاتی رو پیدا کردید که گوگل به طور مستقل به عنوان صفحه اصلی در نظر گرفته، باید تمام لینک های داخلی و خارجی این صفحات رو بررسی کرده و نقشه سایت XML رو چک کنید. در صورت امکان، تمام لینک های داخلی و خارجی صفحات تکراری رو حذف کنید یا با URL صفحه اصلی جایگزین‌شون کنید. با این حال، گاهی اوقات به دلیل تنظیم نادرست وب سایت، تگ های Canonical ممکنه اشتباه بشن. به عنوان مثال، ممکنه تمام صفحات تگ کنونیکالی داشته باشند که به صفحه اصلی سایت اشاره میکنه. بنابراین، باید تمام صفحات این گزارش رو بررسی کنید تا مطمئن بشید هیچ صفحه ای تگ اشتباه نداشته باشه. APIهای گوگل یکی از مهمترین ابزارهای سئو شناخته می‌شود که باعث می‌شود ترافیک سایت شما به صورت طبیعی افزایش پیدا کند.

نکست با داشتن هزاران مطلب آموزشی و کامل، از صفر تا صد موضوعات مرتبط با حوزه وب را پوشش داده و بصورت مداوم، سعی در تکامل آن دارد. اگر شما نیز مایل به دریافت آخرین آموزش های وبمستری هستید پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه ما شوید. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که می‌توانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتم‌ها، این روش‌ها هم کارایی خود را از دست می‌دهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگ‌تر می‌شود.

گوگل هنگام فهرست بندی و رتبه بندی سایت ها ، عوامل فنی مختلفی را در نظر می گیرد. به جرات میتوان گفت مهمترین عامل فنی که ارزیابی میکند سرعت وب سایت شماست. یک خطای نرم افزار 404 زمانی رخ می دهد که کاربر بر روی یک URL قرار می گیرد که پیامی مبنی بر گم شدن صفحه نمایش داده می شود. در این سناریو صفحه از نظر فنی مطابق با کد موفقیت (200) ارسال شده توسط سرور وجود دارد. این ممکن است به دلایل مختلفی از جمله از دست رفتن فایل های سرور، مشکلات اتصال، صفحات نتیجه جستجوی داخلی، مشکلات فایل های جاوا اسکریپت و موارد دیگر رخ دهد. GSC می تواند اطلاعات دقیق SEO را در مورد وضعیت نمایه سازی وب سایت شما ارائه دهد.

شما می‌توانید کلمات کلیدی تکراری را شناسایی کرده و آن‌ها را اصلاح کنید. گوگل به شدت با استفاده از کیورد استافینگ برخورد می‌کند و سایت‌هایی که از این تکنیک استفاده می‌کنند، ممکن است با جریمه‌های سنگینی روبه‌رو شوند. این جریمه‌ها می‌توانند به صورت کاهش رتبه در نتایج جستجو، حذف از ایندکس گوگل یا کاهش اعتبار دامنه ظاهر شوند. الگوریتم‌هایی مانند پاندا (Panda)، مرغ مگس‌خوار (Hummingbird) و گوگل اسپم آپدیت به طور خاص برای شناسایی و جریمه سایت‌های متخلف در استفاده از کیورد استافینگ طراحی شده‌اند. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. هدف موتور جستجوی گوگل این است که کاربران مرتبط ترین نتایج را برای جستجوهای خود بیابند.

اگر در وب‌سایت فقط محصولات را معرفی می‌کنید و به قیمت آن‌ها اشاره‌ای ندارید، این بخش‌ها را خالی بگذارید. «خطای Content Wider Than Screen» را زمانی در سرچ کنسول می‌بینید که محتوا از عرض صفحه عریض‌تر باشد. در چنین وضعیتی کاربر برای این‌که بتواند کلمات و تصاویر درون صفحه را کامل ببیند، باید به‌صورت افقی روی آن اسکرول کند. آنچه باعث می‌شود این خطا رخ دهد، تنظیم مقادیر ثابت برای اعلان‌های CSS یا استفاده کردن از تصاویری است که فقط در عرض ثابت و مشخصی در مرورگر به‌خوبی نمایش داده می‌شوند. برای رفع خطای ۴۰۴، اول از همه باید با کمک گرفتن از ابزارهای خزش سایت و بررسی سایت‌مپ، آدرس‌های صفحات قدیمی که به‌ هر دلیلی از وب‌سایت حذف کرده‌اید، پیدا و آن‌ها را از سایت‌مپ حذف کنید.

برای اطلاعات دقیق‌تر ادامه مطلب رو بخونید و بعد از رفع اون قسمت، نحوه اطلاع رسانی رفع این ارور coverage رو به سرچ کنسول، مطالعه کنید. فایل robots.txt تنها به این منظور وجود دارد که به موتورهای جستجو بگوید کدام صفحات در سایت شما نباید ایندکس شوند. به طور کلی، بهتر است به آنها اجازه ندهید از مناطقی از سایت شما بازدید کنند که هیچ ارزشی در نتایج جستجو ندارند. برای مثال صفحه ورود به سایت نباید در نتایج گوگل ایندکس شود و به کمک ROBOTS.TXT به گوگل اعلام میکنید که آن را نادیده بگیرد. ولی متاسفانه درج دستورات اشتباه در این فایل عدم ایندکس کردن کل دایرکتوری ها، جاوا اسکریپت، CSS و حتی تصاویر را به همراه دارد.

با اطمینان از این دو مورد می‌توانید مطمئن باشید همه بخش‌های متن به‌خوبی در دستگاه‌های مختلف قابل‌مشاهده است. در این مورد توصیه می‌کنیم از واحد‌های نسبی مثل em  یا rem  به‌جای مقادیر پیکسلی برای اندازه فونت‌ها استفاده کنید. این خطا یعنی عناصر قابل‌کلیک داخل صفحه مانند دکمه‌ها و لینک‌ها آن‌قدر به هم نزدیک هستند که کاربر موبایل نمی‌تواند راحت با انگشت روی آن‌ها بزند و ممکن است اشتباهی روی بخش دیگری ضربه بزند. Submitted URL not found 404اگر صفحه ای از سایت خود حذف کنید اما هم چنان در سایت مپ شما وجود داشته باشد با این ارور مواجه خواهید شد. احتمالا میدانید که صفحه 404 چیست؟ همانطور که بالاتر هم گفتم، صفحه 404 آن صفحه ای از سایت تان است که وقتی میخواهید واردش بشوید با ارور 404 روبرو میشوید. چرا؟ ممکن است کلا آدرسش اشتباه باشد یا اینکه صفحه را حذف کرده و آن را ریدایرکت نکرده باشید.

با شناخت این خطاها و دلایل بروز آن‌ها، می‌توانید به راحتی مشکلات وب‌سایت خود را شناسایی کرده و برای رفع آن‌ها اقدام کنید. همچنین، با یادگیری روش‌های پیشگیری از بروز خطاها، می‌توانید از بروز مشکلات جدی در آینده جلوگیری کنید. از آنجایی که گوگل دائماً به دنبال ارائه یک تجربه کاربری مثبت است، این واقعیت که صفحات کم بارگذاری منجر به مشکلات ایندکس می شوند، تعجب آور نیست. زمان بارگذاری آهسته کاربران را ناامید می کند و احتمال خروج آنها را قبل از انجام یک اقدام مهم برای تجارت شما افزایش می دهد. نرخ پرش بالا به Google نشان می دهد که محتوای شما فاقد ارزش یا مرتبط است.

این ابزار داده های متنوعی را در مورد ترافیک جستجو، عملکرد سایت و بسیاری از موارد دیگر ارائه می دهد. کنسول جستجوی گوگل گزارش های مفید زیادی داره که میتونه به شما در شناسایی و رفع خطاهای مهم، بهبود کیفیت وب سایت و ارتقای جایگاه در جستجوی ارگانیک کمک کنه. اگر صفحاتی رو پیدا کردید که به اشتباه توسط موتورهای جستجو ایندکس نمیشن، باید تگ noindex اون ها رو بردارید. برای رفع این خطای رایج گوگل سرچ کنسول از رابط پنل مدیریتی استفاده کنید یا با شرکت هاست خودتون تماس بگیرید. رفع خطاهای سرچ کنسول تنها بخشی از موفقیت یک سایت در اینترنت است، جدا از آن باید با سئوی عالی کمک کنید صفحات بیشتری از سایتتان ایندکس شوند و ترافیک بیشتری جذب کنید.

آیفریم از اجزای منسوخ شده در وب است که کاربران نیز علاقه ای به آن ندارند. موتورهای جستجو محتوای درون آیفریم ها در یک صفحه را نادیده گرفته و وجود آنها نیز تاثیر مثبتی در سئو ندارد. تگ نوایندکس در مواردی که قصد داریم صفحه ای از سایت در گوگل ایندکس نشود به کار می رود. این مورد به عنوان یک خطای سئو محسوب نشده و بیشتر به عنوان یک یاداوری در اینجا مطرح شده است. هنگامی که گوگل با دو نسخه از یک محتوا رو به رو می شود، مجبور است که یکی از آنها را انتخاب کند. همچنین این خطا موجب تقسیم اعتبار محتوا بین دو صفحه مجزا شده و از امتیاز آن کاسته می شود.

حتی بدتر از آن، اگر گوگل فکر می کند که محتوای تکراری برای دستکاری نتایج SERP تولید می کنید، ممکن است صفحات شما را به طور کامل از فهرست جستجوی خود حذف کند. اکنون که روشن کردیم که مشکلات نمایه سازی گوگل به حضور، دیده شدن و رتبه بندی کلی وب سایت آسیب می رساند، بیایید در نظر بگیریم که لازم نیست همه صفحات توسط موتورهای جستجو ایندکس شوند. در واقع، برخی از صفحات اگر عمداً از موتورهای جستجو پنهان شوند، سود بیشتری خواهند برد. از آنجایی که برچسب ‌های عنوان همیشه یک عامل مهم رتبه بندی بوده‌اند، متاسفانه جزء دائمی تکنیک‌های سئو کلاه سیاه، مانند اشباع صفحه با کلمات کلیدی، بوده‌اند. در نتیجه، گوگل در تشخیص تکنیک‌های اسپم کارآمد شده است و در بررسی کلمات کلیدی موجود در صفحه هوشمند عمل میکند. اگرچه گوگل اخیراً تغییرات جزئی در نحوه مشاهده برچسب ‌های عنوان در نتایج جستجو انجام داده است، اما کاملا واضح است که تگ عنوان هنوز یک سیگنال مهم برای رتبه ‌بندی کلمات کلیدی است.

در ادامه، چند خطای متداول دیگر در مورد اسکیمای محصولات را بررسی می‌کنیم. «خطای Viewport not set» زمانی در سرچ کنسول رخ می‌دهد که ویژگی Viewport را برای صفحه وب تعریف نکرده باشید. به زبان خیلی ساده، Viewport به ناحیه قابل‌مشاهده کاربر از صفحه وب گفته می‌شود که در دستگاه‌های مختلف متفاوت است. با تنظیم Viewport برای صفحه، به مرورگر در مورد ابعاد مناسب نمایش صفحه در موبایل، تبلت و کامپیوترهای دسکتاپ اطلاع‌رسانی می‌کنید. بدون تعریف Viewport مرورگر نمی‌داند چطور باید ابعاد صفحه را تنظیم کند یا آن را با توجه به اندازه صفحه نمایش تغییر دهد.

این خطا از طرف موتورهای جستجو کاملاً قابل تشخیص می باشد اما خطای ۴۰۴ soft تنها برچسبی است که موتورهای جستجو به برخی از صفحات می زنند. به طوری که وقتی صفحه ‌ای وجود نداشته باشد، سرور به اشتباه صفحه دیگری با محتوای کم و غیر قابل استفاده را نمایش می دهد که در این صورت در سرچ کنسول به عنوان خطای ۴۰۴ soft ثبت می شود. در این مقاله سعی کردیم لیستی از کامل ترین خطاهای سرچ کنسول در سال ۲۰۲۴ به همراه روش های رفع آن را برای شما تهیه کنیم. قبل از آن که به سراغ خطاهای سرچ کنسول برویم، باید یک مروری بر خود این ابزار بی نظیر برویم. Google Search Console یک سرویس رایگان ارائه شده توسط گوگل است که به سئوکاران کمک می کند تا بتوانند نظارتی کامل بر میزان دیده شدن سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل داشته باشند.

Crawl anomaly به آن دسته از صفحاتی از سایت شما اشاره میکند که ربات موتور جستجو هنگام برخورد با آنها، با یک مشکل روبرو شده. این همان منوی coverage است که تا الان خطاهای سرچ کنسول را از طریقش بررسی کردیم. در همین منو اگر روی گزینه valid with warnings که در تصویر هم مشخص شده کلیک کنید، چند گزینه دیگر به صفحه اضافه شده و آدرس صفحات همراه با هشدار را به شما نشان میدهد. در ادامه مقاله میخواهم نکاتی در مورد این بخش از سرچ کنسول به شما آموزش بدهم. زمانی که با این خطای سرچ کنسول روبرو میشوید، باید دو کار انجام بدهید.

در نتیجه، گوگل به جای تعداد کلمات کلیدی، محتوای ارزشمند، مرتبط و برآورده‌کننده نیاز کاربران را در اولویت قرار می‌دهد. برای موفقیت در SEO، باید روی کیفیت محتوا و پاسخ‌گویی به قصد کاربر تمرکز کرد. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. خطای 504 نشان می‌دهد که سرور اصلی در بازه زمانی تعیین شده نتوانسته است پاسخ درخواست شما را از سرورهای پشتیبان دریافت کند. فهم جاوا اسکریپت برای موتورهای جستجو دشوار است که یافتن و فهرست بندی صفحات سایت توسط گوگل را با مشکل مواجه می کند.

علت این ارور ممکن است کدنویسی ناقص سایت یا حتی کدهای جاوااسکریپت صفحه باشد. خطای «Indexed, though blocked by robots.txt» در سرچ کنسول گوگل به این معناست که گوگل صفحه وب را حتی با وجود مسدود بودن نمایه‌گذاری آن در فایل robots.txt به فهرست خود اضافه کرده است. با این اتفاق، صفحه وب در SERP بدون توضیح متا به کاربران نمایش داده می‌شود. این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که گوگل به‌دلیل مسدود بودن فایل robots.txt اجازه نداشته خزش صفحه را انجام دهد و تگ توضیحات متای آن را ببیند. از قدیم گفتن قیمت هر چیز خیلی مهمه، قیمت بهترین هاست وردپرس خودش نشون دهنده خیلی چیزا هستش. خب به جلسه ششم از مقاله‌های آموزشی سرچ کنسول نسخه جدید در خدمتتون هستیم.

اگر صفحات سایت شما مطالب و ایده های سایر وب سایت ها را منعکس می کند ، نه تنها نمی توانید رتبه قابل قبولی کسب کنید بلکه در نتایج به کل نمایش داده نمی شوید. صفحاتی که در مقابل درخواست کراول ربات های گوگل کد 404 رو برگردونن با این خطا در جدول گزارش Pages دسته بندی میشه. یکی از رایج ترین ارورهای Pages در سرچ کنسول مسدود شدن URL از طریق فایل robots.txt هست. حواستون باشه که این مسدود بودن تضمین نمی کنه که صفحه ایندکس نشه؛ چون ممکنه گوگل بات ها از یه جایی در وب لینک صفحه رو پیدا کنن و اون رو ایندکس کنن. حتی اگر این URL را با استفاده از فایل robots.txt مسدود کردید، همچنان در SERP ها ظاهر می شود.

این اتفاق معمولا به دلیل بارگذاری سنگین جاوااسکریپت یا پردازش های طولانی در مرورگر رخ می دهد. معیار خوب برای FID این است که این تاخیر کمتر از 100 میلی ثانیه باشد. این خطا زمانی رخ می دهد که بزرگ ترین المان قابل مشاهده در صفحه (مثل تصویر اصلی، تیتر بزرگ، یا بخش های اصلی محتوا) دیر بارگذاری شود. معیار مناسب برای LCP این است که این المان در کمتر از 2.5 ثانیه بارگذاری شود. گزارش «HTTPS» صفحاتی از سایتتون رو نشون میده که با گواهینامه SSL مشکل دارند و به جای HTTPS با پروتکل HTTP بارگیری میشن. یکی از مهمترین چالش‌های بسیاری از خانم‌ها برای کار کردن، محیط شغلی نامناسب و رسیدگی به کارهای منزل است.

با این که هیچ ارور یا وارنینگی در این قسمت وجود ندارد اما گوگل سرچ کنسول، مواردی را برای بهبود این ایندکس این صفحات اعلام می کند. در واقع  گوگل برای بهتر شدن این لینک‌ ها که ایندکس شده اند، پیشنهاداتی را ارئه می کند. همچنین باید وب سایت خود را برای زمان بارگذاری سریع بهینه سازی کنید، دائماً خزیدن آن را برای مشکلات در دسترس بودن کنترل کنید، و با تعیین سطوح اولویت در نقشه های سایت XML، صفحات موجود را اولویت بندی کنید. در وضعیت validation، شما باید رفع خطای ایندکس نشدن مواردی که هنوز “not started” و یا “failed” شدن رو توی اولویت بذارید. البته چون تشریح تک تک این وضعیت‌ها مقاله رو خیلی طولانی می‌کنه ما این موارد رو در ۱۵ ساعت دوره کامل گوگل سرچ کنسول اشاره می‌کنیم.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/